Slavy's Cakery

петък, 27 април 2012 г.

Пролетна сватба



Всяко малко момиченце си мечтае едни ден да стане булка. Някои даже искат това да работят. Много по-късно разбират, че да си омъжена наистина е работа...... Та и аз така - винаги съм си мечтала за сватба през пролетта, която е любимият ми сезон, букетът ми да е от момини сълзи - любимите ми цветя и да бъда много щастлива с любимия си мъж. По стечение на обстоятелствата за мен се сбъдна само последното, което пък е най-важното. Но аз все пак си останах с мечтата за пролетна сватба. Затова много се зарадвах, когато Мими ми съобщи че ще се жени през април и иска да й направя сватбената торта. От друга страна малко се уплаших, защото не бях правила толкова голяма торта преди - гостите щяха да бъдат 130 души! След известно умуване и проучване решихме да направим една по-голяма торта и още няколко допълнителни. Това добре. Но като почнахме да избираме дизайна - леле-мале! Имаше един период, в който Мими ми пращаше всеки ден нови снимки на торти. Започнахме от кафява торта с прасковено и стигнахме до .... ще видите по-късно.
Въпросът с вкуса решихме по-бързо - просто направих няколко пробни малки тортички и комисията, която включваше младоженеца, булката и нейните майка и сестра, реши да бъде шоколадова торта с портокалов крем. Получи се много добър баланс между наситено шоколадовите блатове и кремът от заквасена сметана и портокалови парченца.







Дойде най-трудната част - да изчисля правилно пропорциите по рецептата, с която разполагах. Не мога да ви опиша какви мъки ми костваше това, като се има предвид, че математиката определено не е от силните ми страни. Тук на помощ дойде моят мъж, който за щастие разбира от изчисления. Оказа се, че трябва да изпека блатове за 7 торти. Отне ми 1 ден,           но пък къщата ухаеше невероятно!

На другия ден се захванах с най-приятната работа - декорирането. Моите младоженци накрая избраха цъфнали пролетни клончета. Не знам колко цветчета направих за 5-те торти, но може би бяха към 200. Лепих ги до последния момент и даже се притесних, че няма да ми остане време да направя снимки. Няма да повярвате, но накрая усещах аромата на цъфнал бадем. Сериозно!

Ето я и сватбената торта, която освен че е тематично свързана със сезона, носи и послание към младото семейство. Сватбата да е само началото на тяхната красива и нежна любов, която по-късно да даде и плод!


А това са всичките 5 торти, които съхранявах в 2 хладилника, а горкият брат на младоженеца трябваше да пренесе 3 етажа и да събере някак в колата си. :))))





4 коментара:

  1. Браво на теб! Невероятна си! Разкошна торта - и на вид, ... и почти усетих вкуса, особено като увеличих снимката на портокаловите парченца в млякото! :) Това е било съвсем ново предизвикателство, на различно ниво. Не че тортата за рожден ден не е важна, но рожден ден имаш всяка година, а сватбата ти е една и всяка булка иска нейната да е перфектна и уникална. Поздравления и за младоженците и за майстор-сладкаря! :)
    От братовчедката ;) (Елица)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели! Познай кой ще ти направи сватбената торта някой ден....

      Изтриване
  2. Здравей Слави,
    Браво!Наистина красиво и стилно творение:)Поздравления!

    Ако някога е писано да ми се случи гореспоменатата мечта на всяко момиче, ти ще си човека на когото бих поверила почерпката, за да съм сигурна, че е правена с неподправен и много явен вкус към красотата.

    Диляна

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване