Slavy's Cakery

понеделник, 25 юни 2012 г.

Багерче за моето момче


Ето че дойде средата на юни - един от най-любимите ми периоди в годината. Липите цъфтят и ухаят омайващо, събуждайки мили спомени за едно момиченце с две плитки и рокличка на цветя..... , но това е друга тема. 15 юни - денят, в който започва лятната ваканция е и денят, в който се е родил моят любим. И това ако не е знак! Не искам да го възхвалявам патетично, но той е най-милият, грижовен и любящ съпруг. Много исках да го зарадвам за рождения ден и трябваше да измисля нещо, с което да го накарам да се усмихне. Имах точните съставки за една приятна изненада - щях да му направя торта, на тема "Малкия Никола" - любима наша детска книжка. Преди много години, още докато бяхме гаджета, му бях подарила една от книжките за Никола, с пожелание да пази детето в себе си. И днес понякога виждам това дете в закачливото пламъче в очите му... Исках тортата да е в стила на илюстрациите на книжката. 





Това можеше да стане само ако рисувам директно върху тортата, което си е доста рисковано. Объркаш ли нещо - няма връщане назад! Затова направих няколко репетиции върху хартия, прекръстих се и - започнах. 




 Е, не съм Жан-Жак Сампе, но мисля, че се получи добре. Пък и рожденикът си хареса тортата и се забавлява много да разглежда рисунките.


Отвътре произведението беше вита торта тирамису, с маскарпоне, кафе и страхотно какао, подарък от снаха ми, която е ценител на хубавата храна.





А сега идва ред и на багерчето. Тъй като Тони работи във фирма, която продава строителна техника, пожела да му направя за офиса една торта с багер. Да си призная, машините не са моята стихия - дайте ми на мен цветя, животни, шаренийки, ама багер..... но, нямаше как да му откажа. Реших да направя една от моите хипер шоколадови торти, та дори багерът да не се получи, да замажем очите с вкус. Той пък взе, че стана! На снимка даже прилича на истински. 


Моят мъж каза, че това бил най-тортеният му рожден ден. Защото беше поръчал една торта, а получи 3. Освен моята изненада с Малкия Никола, и неговите колеги решили да му купят една торта за подарък. Според мен това означава, че го чака една много сладка и успешна година.






2 коментара:

  1. Торти-багер съм виждала много, но това е първата торта с любимият ми Никола на която попадам! Невероятна идея и прекрасно изпълнение!
    Днес открих този блог и вече редвно ще го посещавам, надявам се на още чудесни торти! Само от любопитство- рецепти няма ли да има?
    brieta

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване